onsdag 20 maj 2009

en lyckad träningskväll

Idag har varit en bra dag el iaf en bra kväll! Tanken var att träna mig själv men samvetet sa att det var Celda som skulle tränas. Vi åkte och gjorde ett spår, jag drog en dummie ett par hundra meter å så fick hon spåra. Det gick utmärkt, fast hon fattade inte att hon skulle ta dummien så det fick jag säga åt henne å då tog hon och lämnade av. Nästa spår gjorde vi lika dant fast då tog hon dummien direkt å så lät jag henne bära typ tio meter å så lämnade hon av. Sen körde vi lite ut och så chansade jag och körde vattenapport. Det gick finfint! Första två gångerna skakade hon och släppte men de sista 3 gångerna gjorde hon en perfekt avlämning! Jag blev såå glad! Å jag som inte skulle skynda framåt sa jag för nån dag sen...

Vi har haft besök av Strömer och Greis en natt då, Friskus fått en infektion och var tvungen att tillbringa natten på falu djursjukhus. Celda å Greis skötte sig jättebra tillsammans men det var roligt att se dem, alltså Celda är ju nästan hälften så stor som han!

Inga kommentarer: