söndag 3 maj 2009

En feg hund...

.... i morse såg jag en katt på gården, perfekt tänkte jag nu ska jag öva på stanna! Ack så fel jag hade, Celda skek å spang åt andra hållet direkt hon såg katten...! Jag stod å iaktog kattskrället säkert en halv timme och det närmaste hon vågade sig var typ 2 meter ifrån. Pinsamt! Så här behövs djurträning! Åkte till Näset å gick ett varv i laggårn, lite osäkert men inga större problem. Körde platslägging på gången mellan kossorna å kalvarna å satte henne på foderbordet. Sen tog Malin ut ett av flasklammen så Celda fick hälsa, det var så sött!
Annars har vi börjat köra hundgårdsträning, mellan 30 min å 1 h varje dag. I fredags vågade vi oss iväg på marknaden i ca 1.3o med henne i hundgården. Å det var inga problem, hon hade fullt upp å gnaga på sitt ben så hon märkte knappt att vi kom hem ens.

Apporteringen går bättre, vi kör på såhär ett tag, vill inte gå för fort fram igen.

Inga kommentarer: