måndag 18 augusti 2008

Kontorshund

Första dagen på kontoret klarade Celda galant! Har mestadels legat på mina fötter och sovit även om det såklart blev lite bus oxå. Har bestämt mig för att ha bilen parkerad på kontoret och gå dit varje dag (ca 1 km) så hon blir lite trött... Kan gå så hon nästan kan vara lös hela vägen så det är perfekt! Hade måndagsmöte så hon fick vara ensam nästan 2 h, hon pep bara lite i början sen la hon sig, det känns väldigt bra! Har ett kompostgaller som jag har för dörren när jag ska vara borta länge men när jag är där eller bara ska hämta en kopia har hon redan lärt sig att hon inte får gå från mitt rum. Det krävdes bara 2 st bärningar i nackskinnet och tredje gången ett nej, men det är klart jag ska inte utmana ödet än så länge.

Åkte till mora en sväng för ett snabbmöte på kontoret där och då fick hon göra sig bekant med björnen. Inte ett dugg rädd, däremot så bet och slet hon i den! (Det du, skogstokig!) Nu luktar den ju säkert inte björn men jag har sett ett par älghundar som blivt rädda för den iaf! Hon förstod vel inte var det var...

[image-upload-119-706552.jpg]Björnhunden Celda...

Hon kommer att vara med mig för det mesta nu då Henriks jobbar mitt i Falun city, han får ha hund på kontoret men det är inte lika kul att gå ut å rasta henne på asfalten. Å så är ju jag ändå ute en hel del i jobbet.

Inga kommentarer: