måndag 25 augusti 2008

25 augusti, fågelpremiär! Längtan till framtiden!


Nästa år vid den här tiden hoppas jag att vi är på något fjäll och testar vad Celda kan göra!

Den här veckan har fortlöpt utan några speciellt stora händelser. Celda är väldigt lydig tycker vi iaf... utan några egentliga referenser... Hon är duktiv på stanna (vi använder sitt) och hon kommer på hit. Hon älskar att bära på saker, spelar ingen roll om det är ett löv eller en asfaltsbit! Man kan få sig ett gott skratt när hon går och bär på något och upptäcker något annat intessant som hon oxå vill bära på och då måste fippla så hon kan bära båda. I början var det bara sött att hon bar på saker men nu börjar vi fundera på om hon ägnar för mycket tid till bärning och för lite tid till att söka runt i omgivningara. Hon är nästan alldrig längre ifrån oss än 20 meter å då oftast bakom, men det ger sig vel med tiden. Vi får kanske bittert ångra denna oro och önska tillbaka till denna tiden :) Hon har inte heller gått av gården än vilket känns posetivt!

I lördags var jag på jaktstig och Henrik timrade, Celda låg kvar i bilen och var hur lugn som helst. När jag rastade henne innan, lyssnade hon på de två första skotten men sen brydde hon sig inte ett dugg och låg på rygg å sov när jag kom tillbaka.

Till helgen ska Henrik till härjedalen och fiska! mitt i fågeljakten..! Jag funderar på att ta Rayban å åka till Koppången och jaga men Malin ska å fria och jag känner mig inte riktigt hemma på att sticka iväg själv... Alltså jag går gärna själv men dethär med att skjuta, ja då har jag helst nån annan med mig... Får se vad det blir, jag vill ju åtminstone få ett par vingar att träna på!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken utsikt! En liten hälsning från Sandviken. Intressant läsning måste jag säga då mycket stämmer med Cindra också. Bär runt på allt som går att få in i gapet. Ha det gott!Fam Keller

Anonym sa...

Thanx