onsdag 13 augusti 2008

En förkyld matte med en lydig valp

Under gårdagens "lång"promenad tyckte Celda att den förkylda matten gick alldeles för sakta så när det kom två sprintrande killar förbi, tänkte hon -jag hänger på dem istället. 20 meter han hon nog hänga på innan matte reagerade och ropade Celda, hit! Jag gjorde detta utan att ens tänka på att hon kanske inte kunde komma, och inte behövde jag tänka så heller för hon vände mitt i steget och sprang rakt in i min famn och satte sig! Inkallningen fungerar hittintills väldigt bra, nu var detta iochförsig den största störningen vi haft förutom Näsets alla djur men hon är riktigt duktig! Vi har precis börjat med att hon ska sitta när hon kommer oxå och det fungerar oxå rätt bra även om glädjen att få komma ibland spelar över...

Att åka bil är nästan det roligaste som finns och idag hamnade hon på rygg efter att ha försökt hoppa in själv... Men det var direkt upp och försöka igen men då han jag dit och hjälpte till. Direkt hon kommer in i buren lägger hon sig och funderar på vad vi ska till för roligt ställe nu.

På nätterna har vi henne på nedervåningen i en bur och sedan några nätter tillbaks har vi inte behövt gå ner under natten för att släppa ut henne och det känns skönt! När vi kommer ner på morgonen sitter hon och tyst och tittar på oss och väntar på att bli utsläppt.

Det var lite om vårat vardagliv... Hoppas att jag är bättre från förkylningen i morrn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom upp med Celda så vi kan skjuta älg för henne... som för hennes "storbror" Viktor.

Anonym sa...

Ja säkert... kommer aldrig att lämna bort Celda till oansvariga jaktgalningar!