måndag 23 februari 2009

Valpkurs

Celda och jag har börjat på valpkurs på brukshundklubben, vi anmälde oss i höstas å fick inte gå förrns nu men de sa att hundarna var i samma ålder så det lät ju bra. Men det känns ändå inte som vi är på samma nivå , så jag ska försöka byta till en annan grupp. Går inte det så är det ju bra social träning iallafall!

Man skulle kunna tro att jag blivit hovawart frälst, jag har nämligen anmält Celda till en inoff utställning som hovavartklubben anordnar den 8 mars. Men nej Bogey så kär har jag inte blivit i dig utan jag ser det som bra träning för Celda. Hon är ju himla snygg om matte får säga det själv! Fast hon är en minihund, jag har aldrig lyckats mäta henne till mer än 57,5 men då är jag inte riktigt haj på att mäta.

I lördags tog Henrik med Celda på en lång skidtur på rättviksmyren och jag åkte till Timrå för att köra Bogey. Han gick bra, kanske lite sämre än sist men det var tunga spår, inte tuffa men tungfört och löst. Tyvärr känns det ibland som om man jämförs för mycket med vorstehrar. Jag åkte skidor brevid honom i stortsett hela banan så det går liksom inte fortare... Men men det är bara att jobba vidare vi ska nog se till att få hoffen meriterad tillslut!

Inga kommentarer: