lördag 14 februari 2009

Lydnadsträning

I torsdags ringde Anita på datasupporten, kullen som hennes Axxo kommer ifrån skulle ha ettårsträff i helgen och de hade fått flera sena återbud så det fanns plats för oss om vi ville. Självklart ville vi det!
Det började inte så bra, jag var nervös och Celda okontaktbar. Mitt ledarskap var nog på rätt låg nivå och Celda hoppade mer än hon gick... Hoppandet är ett problem, bägaren rinner liksom över å så är det väldigt svårt att få henne lugn. Jag kan inte låta glad, jag kan inte gå för fort och jag kan inte ta på henne, då freakar hon ur. Som tur var så gick det lite framåt iallafall. Både Celda och jag blir mer koncentrerade när vi kör utan koppel och det gjorde vi efter fikat. Då körde vi även stanna kvar och kastade dummies över å framför hundarna samt kastade och sparkade boll ikring dem. Här tycker jag hon skötte sig riktigt bra! När de andra körde apportträning så körde vi passivitetsträning, här är hon oxå jätteduktig! Henrik körde oxå lite lydnad med henne och hon freakar inte ut lika ofta med honom som för mig. Vi är iaf jättenöjda med dagen och väldigt tacksamma till kennel Gruffwe Rijs för att vi fick vara med på eran valpträff!

Inga kommentarer: