måndag 9 februari 2009

Skidtävling

Jag hade en tanke om att åka seedningstävling i grönklitt i helgen men som tur var så gruvade jag ur mig det. Vi åkte iaf å hejade på Jocke, Martin å Pettson som inte var lika fega som jag. Celda var med hela dagen, vi åkte skidor och Henrik hade henne på fot, det fukar bra mycket bättre utan kopplet för då skärper hon sig men man vill ju inte riskera nåt ändå så det känns bäst att ha kopplet. Idag har det hänt nåt som jag inte tror var så bra. Det var strålande väder så jag beslutade mig för att ta en längre lunch å hinna med en lång promenad. Det var jättehärlig och Celda var jätteföljsam så jag var så glad. Sen flög det upp en duvhök från backen å Celda sprang fram å hittade en slagen duva. Jättekul tyckte hon, jag var lite i valet och kvalet hur jag skulle göra. Jag ville inte ta ifrån henne den direkt för hon tycker redan att vi tar ifrån henne saker vilket ibland resulterar i att hon struntar i oss å leker med grejen istället. Så jag lät henne ha duvan, kallade henne till mig, satte henne tog duvan, lämnade tillbaka å lät henne springa. Två gånger gick det bra sen började hon kasta och leka med duvan och tugga. Jag kallade in och skulle ta duvan å då var käkarna som i ett skruvstäd. Jag blev inte så arg som jag i efterhand tror jag skulle ha blivit men hon släppte iaf. Det känns hursomhelst inge bra. Framför allt inte att hon tuggade så...

Inga kommentarer: