söndag 9 november 2008

Som när man var liten..

När man (iaf jag) var liten så packade föräldrarna ryggsäcken med matsäck och så bar det av ut i skogen för att besöka nåt sevärt. Nu när vi fått lilla Celda är det samma sak som sker, vi har de senaste helgerna besökt olika naturreservat i omgivningarna kring rättvik. Det blir en bra skogspromenad på nytt ställe för Celda samtidigt som vi lär oss om närområdet, två flugor i en smäll!
Celda är otroligt morgontrött (skönt), i morse gick Henrik upp vid 5 för att sticka ut å jaga älg, Celda lyfte knappt på huvudet. När jag masade mig upp vid halv nio lyfte hon på huvudet å viftade lite på svansen men sen åter i sömn, jag hann diska ett helt berg med disk å äta en stadig frukost utan att hon hade orkat resa på sig... Men när jag började prassla i hundmatsäcken då vaknade hon direkt!

Inga kommentarer: