tisdag 11 november 2008

Ett energiknippe som längtar tills på lördag

Celda är helt vild, har svårt att komma på grejer som gör henne trött. Men det är vel så att huvet måste jobba iaf. Igår var vi på brukshundsklubben å körde lite lydnad, energi till 1000 å lyssningsförmåga 0. Jag tror hon skuttade mer rakt upp å ner än gick framåt, phu. Körde lite inkallning å sitt kvar med andra hundar i närheten å det var inga problem iaf men att gå fot gick knappt alls. Nu längar vi tills på lördag då vi ska på valpträff med Celdas uppfödare och syskon! så vi får ta nya tag då och förhoppningsvis vara lite mer koncentrerade...

Idag har vi varit ute mycket på jobbet och hon far verkligen ikring som en galning! Vi hade lite fågellukt i några gamla legor oxå, det var mkt intressant.
Tyvärr så kvarstår hennes intresse för plantor, vad ska entreprenörerna säga om jag klagar på deras sättning så kommer hon å apporterar en planta...

[image-upload-138-755280.jpg]

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er!
Känner igen det mesta ni beskriver. Hur mycket man är angagerar sig och motionerar verkar det aldrig vara nog. Alltid lika full i energi. Inte så roligt alla gånger då man ibland vill ta det lugnt och titta på tv en stund.. Då kommer hon med leksaker och trycker upp i famnen på en och skall ha dragkamp. För våran del fungerar inkallningen, stanna och apporteringen bra, MEN detta när vi är själva! Jag vet att det är en helt annan sak när det är andra hundar och meniskor runt i omgivningen. Jag kommer igåg när vi var till Kent och Anette på valpträff förra året. Då var valparna 6 månader och jag åkte stålt upp för jag tyckte jag hade skaplig pli på hundes som jag ville briljera med. Allt detta var som bortblåst när vi kom upp dit och det var bara att konstatera att vi hade en skapligt olydig hund :) I alla fall läde vi oss otroligt mycket den helgen och det vart liksom startskottet för "riktig" träning med Mira. Jag vet inte om vi kan komma upp den här helgen. Vi har haft fullt upp i flera veckor så vi såg verkligen fram mot några lediga dagar nu till veckoslutet. Vi har fullproppat på jobbet ochså med en massa montage på Sandvik så en del kvällar blir det också. Eventuellt kommer jag... för det är ju så kul när man väl är där. Ha det gott!
/Johan med fam