fredag 19 september 2008

Syskonkärlek

I går var jag på möte i Gävle och på hemvägen passade Celda och jag på att svänga förbi Sandviken och syster Cindra. Det blev bus nonstop i en timme! Celda som är van att busa runt med diverse hundar hade övertaget i början men Cindra fattade snart galoppen och de blev jämnspelta. De busade så mycket att vi blev tvugna att ta isär dem för att Celda skulle få en chans att kissa, å sen full fart igen. De var härliga att se på! Båda två med världens energi, de bet, slet och jagade varandra men hela tiden utan morr. De var ganska jämnstora och verkade oxå vara ganska jämna i temperament. Det var väldigt roligt att träffa både Cindra och hennes husse och matte tyckte både jag och Celda!

Full fart och omöjligt att få en osuddig bild...

Idag har Celda visat att hon inte är någon bra skogsvårdsledarhund. Vi var på ett hygge och inspekterade en dåligt gjord plantering. När jag stod och räknade/sprayade in en planta kom hon kutande i väldens fart och dök ner och slet upp plantan! Phu, detta hände sedan mer än en gång. Så nu finns det i stort sett inte en enda planta kvar hygget... Får se om nästa vecka när jag åker bort om hon trivs bättre som stabshund inne i city, men jag tror ändå att hon gillar bäst att vara med mig ute i skogen!
[image-upload-394-782656.jpg]
En helt vanlig dag på jobbet! Obs, hon har inte gjort illa sig det är sprayfärg på benet

Inga kommentarer: