söndag 8 mars 2009

Utställning

Då har jag och Celda utställningsdebuterat, varken hon eller jag visste riktigt vad vi skulle göra men domaren var hjälpsam. Tyvärr blev det som jag befarande angående att springa i ring, ettra var nosen i backen eller uppe i himlen ilag med frambenen. Domaren upplyste om att hos en jakthund var 50% av bedömningen hundens rörelser och dem hade han svårt att se... Han tyckte jag skulle jobba på mitt ledarskap till nästa gång... Känns ju inte så bra men det kan nog stämma.

Första mätningen visade 55 cm, VA! sa jag å då mätte han igen till 57. Å nu lär hon vel inte växa just nåt mer.

Iaf låter utlåtandet såhär:
"mkt god typ, könspräglat huvud, önskar ngt mer markerat stop, fin vacker hals, bra överlinje, djup och bra bröstkorg, ngt uppdragen buklinje, välvinklad bak o fram, normal benstomme, bra päls och färg, svårbedömda rörelser"

Hon brukar ju kunna vara hoppig men nu hade hon extra mycket energi oxå, då hon fått varit still hela veckan. Hon hostade sista gången i måndags men jag har koppelrastat henne ända tills i lördags för säkerhetsskull så hon har mycket energi i sig! Kul iaf att testa att ställa ut, nästa gång ska det gå bättre!

Inga kommentarer: