fredag 2 januari 2009

Nytt år!

Snart 7 månader, en svår ålder.... För liten för att hänga med på allt men tillräckligt stor för att bli besviken när man blir lämnad samt att har man blivit lämnad kräver man 100% uppmärksamhet och aktivitet när husse å matte kommer tillbaka... Å trött blir man inte av promenader nej, var lite kreativa nu husse å matte å kom på nya hjärngympa grejer!!
Kan jag så är jag högst upp, vare sig det är en snöhög eller en myrstack!
Mums, ett kronhjortshorn- detta tar som tur är längre tid att tugga i sig än vanliga tuggben...
Vi kom hem från Storsätern igår, efter jättehärliga men kalla dagar! Rutinen blev, på med en massa kläder gå promenad med Celda som inte ens verkade märka att det var -20. Vilken otrolig glädje den hunden utstrålar, man blir glad bara man ser henne! Spring å hopp å gräv å bus! Efter promenad tog vi oss en skidtur, jag tycker att det känns riktigt bra att åka skidor trots att jag tränat alldeles för lite i år. Henrik hade det lite tyngre uppför backarna, ett par pass till så är det tyvärr inte så längre... så jag tänker njuta av denna korta tid jag åker snabbare än han! Celda fick vackert ligga i buren när vi var ute, har inte haft henne i bur på flera månader men en dag när vi kom hem var usb-kabeln till min kamera heldemolerad så bur får det bli nu. Men hon trivs riktigt bra i buren oxå, hon lägger sig där själv även när hon har andra val så det är bra!


Äh, kul kan man vel ha fast det är kallt! Sluta huttra matte å börja gräva!

Vid tolvslaget på nyårsnatten gick vi upp på myren övanför stugan för att kolla på fyrverkerierna. Celda freakade ut totalt- nej inte över smällarna utan bara för att så gör hon i bland å nu hade hon oxå hittat en jätterolig champagnekork. Det var fram å tebaka, hit å dit i en väldans fart. Att det smällde ibland märkte hon men det var inget hon tog nån notis om, bara hon fick spinga med korken i munnen så var hon glad! Lina satt å undrade vad 17 hon höll på med.


Idag har Per och jag åkt skridskor på Siljan-helt underbart! Hoppas inte att det snöar nu...

I morrn ska vi till leksand å träna med retriverfolk. Det ska bli spännande!

Inga kommentarer: