måndag 29 december 2008

En lugn julhelg

Vi har haft en lugn och härlig jul, den obligatoriska utomhusaktiviteten på julafton blev i år skidåkning på Koppången. Isen hade inte lagt sig på Orsasjön så vi kunde inte få lika fin skridskoåkning som i fjol. Men eftersom Koppången är en av mina absoluta favoritställen så blev inte det helt fel heller, å nu kunde ju Celda följa med oxå! Henrik, Celda, Lina och jag skidade i sakta mak runt 6:an å Malin å pappa tog spannet runt 12:an. Det var underbart väder å Celda trivs verkligen i snön, dock hade Lina problem med snö i tassarna.. En fika i slogboden vid Tunturi å sen hem till Näset för julmat!


På juldan for Henrik å Lina till östergötland för ett par dagars jakt. Jag har tagit långledigt över jul, 2,5 vecka blir det, skönt!!! På annandan tog Celda å jag bussen upp till Storsätern, där vi nu ägnar dagarna åt lite skidåkning, promenader på skoterspåren, men framförallt ligga på golvet tillsammans å ta det lugnt. Vädret är toppen om än något kallt, -21 i morse... Så i dag blir det mest innedag, Henrik kommer upp vid lunch.
I går var vi osams, Celda och jag. Hon tog en macka från soffbordet, då blev jag inte glad... hon gick in i sovrummet å var där säkert en kvart innan jag fick dåligt samvete å kände mig ensam å ropade henne till mig.. Sen tror jag hon är inne i nån spökålder, då hon har börjat skälla vid minsta ljud som hon hör.

Fick detta mess av Malin nyss "Är å handlar, har normalt folk en död räv i bilen!?" Skrattade gott när jag fick det. Jag hade glömt att jag fått en räv å några kaniner av grannen så de låg fortfarande i Malins bil...

Inga kommentarer: