lördag 19 juli 2008

Hundträning

Idag blev det klart, valp #2, vårat förstahandsval kommer att bli vår Celda! Det känns jättebra även om kullen verkar väldigt jämn så fastnar man ju alltid för nån.


I går morse hade jag ingen aning om vad jag skulle hitta på denna helg men så pratade jag med S och han nämde att han å en kompis till han skulle till ganjos på träning i dag. Så nu fanns det alltså en möjlighet att få komma upp och kolla på valparna ytterligare en gång samt se mer hunddressyr. Så sagt å gjort, i morse åkte vi till härnösand. Det var mycket lärorikt att se hunddressyren. Friskus är ju bra på fjället men det brister i vardagsdressyren och den andra hunden hade lite ledarskapsproblem. Så det var bra och se hur man ska undvika att få det...
Å så fick jag ju se Celda igen! Hon var så fin, innan vi åkte hem gick jag in till dem och hon å en till var de två första som kom fram till mig och hon lade sig i knät å gosade. Längtar så till måndag om två veckor!
Jääsp, nu vill jag snart åka till Henrik och Sara

Inga kommentarer: