tisdag 15 juli 2008

Härliga Härjedalen och härliga valpar



I lördags åkte vi till Sveg och hälsade på S och hans hundar. Jag hade högst upp på min önskelista att vi skulle gå en tur på lassborundan, lövåsen el herrdinsrännet. Det blev en tur vid lövåsen och jag märkte hur mycket jag saknade Sveg... Iallafall naturen! Det blev ett par timmars vandrande på sugande myrmarker med varglavsbeklädda torrakor. S valp Greis var hur cool som helst och Lina hur sur som helst... Hon vägrade ha någon sladdrig vorsteh nosande på sig och visade det tydligt.




Så på söndagen var det dags, att åka och kolla på valparna och välja den valp som ska heta Celda och kommer att "äga" denna blogg. Och ååå så söta, både jag och Henrik fastnade direkt för en skimmel men vi vet inte än vilken som kommer att bli vår Celda. Alla valparna var dock väldigt jämna och fina så egentligen spelar det nog inte så stor roll. Rasmus fick ju jag aldrig välja, det var ju bara han som var kvar och det var ju den bästa hund man kan tänka sig. Även om han inte var lika jaktintresserad som vi hoppas att denna kommer att bli. Uppfödarna är väldigt trevliga och anordnar kurser och har träningsfåglar, verkar vara toppenuppfödare för nybörjare som oss! Så nu räknar vi dagarna till den 4 då vi får hämta vår lilla valp!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sara...
Jaså? Jag har inte hört om det är säkert att M ska komma ens... haha! Typiskt han!
// skogstokig

Anonym sa...

Hej Sara !

Det var värst.. Du är visst en riktig björnfotograf. Du skulle skaffa utrustning och satsa lie mer på dina bilder.
Henrik

Anonym sa...

Björnfotograf??? utan bilder på björn isåfall...

Anonym sa...

att han ska jobba från och med dagen före Fäviken så han är lite brydd när ni kommer upp...?

Anonym sa...

Hej igen !

Jo jag bara tänkte på alla bilder på björn som finns på din hemsida.
Är dom inte dina ?
Henrik