tisdag 11 augusti 2009

3 ripor å 30 hjortron

I fredags var Celda å jag på partaj i Älvdalen, körde festivalstuket å bodde i tält på en kompis gård. Kompisen har katt så för säkerhets skull var Celda i bilen hela kvällen men så skulle jag släppa ut henne innan vi gick på byn. Tror ni inte kattskället kommer just då, jakt blev det i ett par meter innan jag hann reagera å ropa STANNA, å hon satte sig ner! Sen sa jag bara fot å gick till bilen, snacka om att alla blev impade!

På lördan drog vi till jaktmarken vid Lövnäsvallen för att kika lite, Strömer å Greis mötte upp oxå. Vi gick en rätt lång sväng på lördaskvällen, som började med att man måste passera Storhärjåa. Bron var bortspolad men det låg en stock kvar, övergången är vel ca 15 meter å 2 meter ner till vattnet. Först ut var Strömer som kände att det inte var nån ide att gå utan satte sig å hoppade över, efter han kom Greis som drattade i efter 2 meter, sen sprang Celda över utan problem. Å så min tur, jag som gått på slakkline hela sommaren tyckte inte det skulle va nån match utan gick, å det svaja, å jag svaja, å jag gick, å jag svaja, å jag drutta i. Snacka om att Strömer fick sig ett gott skratt å jag som inte hade med mig några torra kläder fick vackert vandra vidare med kippande skor. Det enda vi såg i fågelväg var 3 ripor, å inte mer hjortron än man stoppade i munnen. Samma sak var det på söndagen : ( men otroligt vackert var det iallafall!

Inga kommentarer: