lördag 18 juli 2009

Provdebut

Provdebut blev det idag för både Celda och mig! Celda löper fortfarande och har varit helt lugn å cool hela löpet så jag var lite orolig men det har funkat bra när vi tränat.

En nervös tillställning blev det iaf för mig! Iåmed att hon löpte så var det speciella bestämmelser å jag fick inte ens ha rutorna öppna på bilen.. Å absolut inte ta ut henne i närheten av nån annan hund. Detta gjorde ju allt lite mer komplicerat så jag blev extra nervös. Men inte behövde jag vara det inte! Först ut spår, jag hade henne i lina ca 20-30 meter å sen lös, hon följde spåret fint och hämtade in måsen å lämnade av perfekt!

Vattnet var inte heller det några konstigheter med, jag var innan lite nervös över avlämningen men Celda lämnade av som värsta proffset! Vi är såå stolta över henne!!!

2 kommentarer:

malin sa...

lömde skriva RESULTAT!!! 10 på vatten & 10 på spår var det väl ;)

Högsta betyg mao...

Anonym sa...

Stort grattis till dubbeltiorna - kul att det funkade perfekt!!!
/Jaana & co